Ten, kdo přijde se zlomovými bateriemi, bude mít na poli elektromobilů v budoucnu vyhráno. Snaží se o to i Porsche, které do nadějné technologie článků s křemíkovými anodami vložilo 100 milionů eur.
Aby se dokázaly elektromobily prosadit v masovém měřítku, potřebují prodloužit dojezd, zrychlit nabíjení a snížit cenu i hmotnost. K tomu ale potřebují baterie nové generace. Právě ty jsou jejich současným limitem. Automobilky tak hledají zázračné technologie. O bateriích s pevným elektrolytem jsme již slyšeli mnohokrát, ale zatím se tato „chemie“ nedostala do sériové výroby. Zdá se proto, že slibnější budou takzvané silikonové baterie, tedy li-ion baterie, které používají namísto grafitových anod křemíkové. Vyvíjí je několik společností, ale a automobilky si nechtějí dát ujít moment, kdy by mohla nová technologie změnit „pravidla hry“.
Teprve nedávno jsme psali o investici Mercedesu-Benz do kalifornského startupu Sila Technologies a nyní zde máme podobnou informaci z Porsche. To se zase rozhodlo investovat 100 milionů eur do společnosti Group14 Technologies, která se také zabývá vývojem a výrobou silikonovo-karbonové technologie pro lithiové baterie. „Bateriový článek je spalovací komorou budoucnosti a naším cílem je stát se přední společností v celosvětovém soupeření o nejlepší baterii,“ řekl Lutz Meschke, šéf finančního oddělení Porsche. Americká společnost se nyní snaží získat celkem 400 milionů dolarů na stavbu nové továrny na výrobu materiálů pro tyto baterie.

Předpokládá se, že nový typ akumulátoru bude mít o 40% vyšší energetickou hustotu a bude mít nižší vnitřní odpor. To znamená delší dojezd, nižší hmotnost i rychlejší nabíjení a vybíjení. Group14 bude potřebné materiály dodávat skupině Cellforce, kterou založilo loni Porsche jako společný podnik s holdingem Customcells. Tato má zajistit samotnou výrobu silikonových baterií, které se dostanou nejprve do vysokovýkonných elektromobilů, ale později by se mohly rozšířit i do mainstreamové produkce. „Vlastnosti nového chemického složení baterie, jako rychlé nabíjení a vybíjení či vysoký výkon a nízká hmotnost, je v souladu s filozofií Porsche,“ řekl šéf vývoje Michael Steiner.
Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost.
https://denikprima.cz/chystate-se-na-delsi-vylet-na-kolech-kupte-si-kvalitni-brasny-na-kolo-sks/
https://inclanek.cz/dokonale-oboci-za-par-vterin/
https://zpravyihned.cz/uzitecne-domaci-elektrospotrebice/