Volkswagen slaví. A to hned dvakrát! Dva významné modely totiž mají 20. výročí své existence a každý jej slaví trochu jinak.
Touaregu se podařilo dostat Volkswagen do prémiového segmentu a zároveň založit kult, který sahá daleko za hranice cenových tříd. Touareg byl od první generace model, se kterým jste se mohli objevit kdekoli: na srazu fanoušků off-roadu ale také před operou. Volkswagen Touareg byl robustní a zároveň průkopník plný technologií. O jeho hrubé kůži svědčí dominance v rámci Rallye Dakar celé tři roky po sobě, a to v letech 2009 až 2011. Na kontě má i různé rekordy: například absolvování Panamerické magistrály, kde během dvanácti dnů procestoval Touareg neuvěřitelných 23 000 kilometrů. Ikonický byl také rok 2006, kdy se mu podařilo vytáhnout z hangáru Boeing 747 o hmotnosti 155 tun, čímž si Touareg zajistil další světový rekord. O jeho úspěchu mluví i fakt, že už se ho prodalo přes milion kusů!
Volkswagen Golf R zase ukázal, že vlastnosti blízké exkluzivním sportovním autům se mohou ukrývat v nenápadném kabátu. A že takový výkon může být použitelný každý den, v každém počasí. První Golf s označením R byl Golf R32. Název napovídá, že pod kapotou měl až 3,2litrový motor VR6. Ten dodával autu nejen nezaměnitelný zvuk, ale také pořádný výkon 177 kW (241 k). Aby se vždy bezpečně přenesl na cestu, dostal Golf R32 pohon 4Motion. A toto je recept pro Golf R až dodnes. Výkonný motor zde má modernější podobu dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce s mnohem vyšším výkonem, než kdysi. Dnes je na úrovni 235 kW (320 k). Také pohon všech kol má mnohem modernější konstrukci, která umožňuje posílat výkon nezávisle mezi pravá a levá kola zadní nápravy. Golf R si díky tomu tyká is driftováním.
Všechno nejlepší!
Oba modely si ke své dvacetiletce zaslouží adekvátní výroční verzi. Přivítejte proto Touareg EDITION 20 s jedinečnou výbavou. Charakterizuje ji zcela nový lak Meloe Blue, jakož i leštěné 20palcové disky Bogota, které jsou dostupné pouze pro jubilejní model. Expresivní vnější design doplňují zatmavená boční a zadní okna, zadní světlomety s třešňově-červeným odstínem a znak „EDITION 20“ na B-sloupku. Jedinečný charakter modelu dodávají podběhy kol a difuzor v lesklém černém lakování. Uvnitř najdeme loga EDITION 20, exkluzivní čalouněná sedadla s diamantovým kontrastním prošíváním a dvojité prošívání na palubní desce. Reliéf loga EDITION 20 najdeme také na koženém potahu voliče automatické převodovky. Touareg EDITION 20 bude k dispozici se všemi pohonnými jednotkami jako standardní model – kromě varianty R.

Golf R slaví trochu extravagantněji. Limitovaný model Golf R 20 Years má vyšší výkon (245 kW/333 k) díky čemuž akceleruje na stovku za 4,6 vteřiny a dostal novou mapu motoru a kalibraci převodovky. Mapa se postará o emotivnější start a nové chování turbodmychadla, které se i při částečném zatížení točí na plné otáčky, aby při přidání plynu měl řidič okamžitě k dispozici plný výkon. Převodovka při řazení více kope do zad. Standardní výbavou je zde balík R Performance Package, který přidává režimy Drift a Special s nastavením podvozku speciálně pro jízdu na okruhu Nürburgring, které však funguje skvěle i na našich rozbitých okreskách. Golf R 20 Years rozpoznáte podle četných znaků „20“ a/nebo „R“ na karoserii. 19palcové disky Estoril jsou v základu modré spolu s kryty zpětných zrcátek. Pokud si ovšem zvolíte modrou barvu karoserie, disky i zrcátka budou černé. V interiéru je novinkou použití skutečného karbonu na dekorech dveří a palubní desky.
Oba modely se budou vyrábět jen během omezeného období, takže pokud je chcete, raději pospěšte!
https://prvni-zpravy.cz/skvelou-jizdu-na-kole-s-nejvyssim-vykonem-prozijete-diky-spravne-obuvi-od-force/
https://chytre-noviny.cz/5-bodu-jak-vybrat-vhodny-mba-program/
https://vecernik24.cz/na-stastny-zivot-potrebujete-pet-vlastnosti-tvrdi-veda/