Světla jsou stále významnějším „podpisem“ automobilových značek. Grafika světel často funguje podobně jako logo. Tyto by mohly otevřít zcela nové možnosti. I když nemluvíme o hlavních reflektorech.
Světla překonala za poslední roky obrovský pokrok. Od halogenových žárovek jsme se posunuli k xenonovým výbojkám a ty zase po krátké době nahradily LED diody, OLED diody a laserová světla. Některé reflektory, jako ty používané v Mercedesech-Benzech či nejnovější v Audi, jsou vybaveny miliony individuálně ovládaných zrcadel, takže jejich rozlišení se blíží projektorům. A pak zde máme světla BladeScan od Lexusu s rotujícími zrcadlovými čepelemi. Vývoj ale stále není u konce, ostatně jako vždy. Toto je důkaz.
Audi: Vlajková loď dostala zázračná světla. Mají 1,3 milionu zrcadel
Kanadská společnost Magna se nyní pochlubila světly Breakthrough Lightning, které by umožnily dát designérům prakticky naprosto volné ruce. To proto, že jsou ploché a aplikovatelné na jakýkoli díl karoserie. Samozřejmě, nemluvíme o potkávacích nebo dálkových světlech, na to by z hlediska svítivosti a funkcí neměli, přesto jde o velmi zajímavou inovaci. Magna ji demonstrovala na víku zavazadlového prostoru. Její technologie je totiž použitelná na povrchy termoplastických materiálů včetně polykarbonátu a termoplastických polyolefinů.

Prostřednictvím speciálního povlaku lze povrch rozzářit na prakticky jakékoli části karoserie a může mít libovolný tvar. Měnit lze intenzitu i barva. Taková světla by se dala použít ve funkci některých standardních funkcí, řekněme obrysových světel, ale také by mohla mít dekorační funkci, která je stále běžnější. Výhodu mohou mít také na firemních vozidlech, kde se pomocí nich dá zobrazovat reklama, nebo ve společně využívaných vozidlech, kde mohou sloužit pro určitý druh komunikace. Magna předpokládá, že její světla Breakthrough Lightning by se mohla uplatnit již v roce 2023.